söndag 13 mars 2011

En dag på museet

Vi upptäcker var och en för sig att en utställningsskylt hänger snett på Fotografiska. Sådant gör överkänsliga formgivarsinnen nervösa. Vi sammanstrålar i trapphuset och säger nästan i mun på varandra:

– Såg du skylten?
– JA!
– Den hängde snett!
– Jag kände att jag ville rätta till den. Det kliade i fingrarna. Det var för mycket folk, försökte vänta ut dom, men dom läste så långsamt.
– Ska vi inte göra det då? Vi kan ju sånt här.
– Hur tror du att den är monterad?
– Självhäftande tejp, helt klart.
– Det kan bli svårt...
– Äsch, det borde gå.
– Men gör det du då. Jag törs inte.
– OK. Jag väntar tills dom där tanterna läst klart bara.


– Fan fan fan, den trillade ner.
– Kom fort, vi springer.
– Nej, vi måste säga till nån vakt.

Lite senare i kassan.

– Ursäkta. Förlåt mig. En skylt trillade ner. Jag råkade komma åt den.

Strängt:
– Det var dumt gjort.

Skamset:
– Ja. (Fast nu kommer den sitta rakt i fortsättningen. He he.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar