fredag 18 juni 2010

Last night I had the strangest dream...


Jag drömde att jag ringde upp några art directors i New York jag beundrade och frågade om jag fick komma och träffa dem. Sen blev det ett stort hopp i drömmen och plötsligt var det releasefest på en bok jag tydligen hade gjort och massor av folk jag inte kände var där. Men sen kom det märkvärdigaste av allt; jag drömde att jag var på en middag efteråt på en restaurang där flera av de vi träffat var samlade. Några av dem hade inte träffat varandra tidigare men vi presenterade dem för varandra. Jag drömde att jag satt inklämd mellan Janet Froelich och Yolanda Cuomo och åt italiensk mat. Jag drömde att sällskapet vid bordet försökte bräcka varandra om vem som hade störst datorskärm och skvallrade om vem som hade dejtat vem. Jag drömde att Ruth Ansel satt mittemot och såg glad och stolt ut. Någon fick för mycket att dricka och somnade med huvudet på bordet och Ruths bror höll ett tal som avslutades med orden ”Pour les femmes! Pour les femmes!” Sen vaknade jag och gick ut i köket och där stod två orkideér från Ruth och på en stol hängde min klänning med fläckar av rigatoni med tomatsås.

1 kommentar: