lördag 17 oktober 2009

Korrvända med Ticnet

–Hej. Jag ringer från designbyrån Hjärta Smärta. Det gäller våra biljetter till Ruth Ansel.
– Ja... hej?
– Vi har pratat en gång tidigare idag.
– Du ringde i morse...
– Jag undrar, texten på biljetterna ser... inte så bra ut och det här är ett designevent. Det är viktigt att biljetterna ser bra ut då. Vi jobbar med sånt här.
– Jag är ledsen men det går inte att ändra, allting är standard.
– Har ni inga andra typsnitt?
– Nej allt är standardiserat...
– Man kan inte lägga all text på en rad?
– Nä, det går bara in ett visst antal tecken.
Vänsterställa allting?
– Jag är ledsen, det går inte att påverka utseendet...
– Jamen det finns biljetter som har sett lite bättre ut!
– Allt är standard. Det går inte att ändra.
– Kan man inte göra någonting?
– Nej, jag är ledsen.
– Ok. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar